Om föreningen

Antal lägenheter

Total Boarea (BOA)

1.785 m2

Välkommen till vår informationssida för mäklare, här finns grundläggande information om vår förening. För ytterligare information ber vi dig kontakta föreningens styrelse.

______________________________________________________________________________________

Observera att korrektheten eller tillförlitligheten av den information och dokument som görs tillgängliga på den här sidan inte på något sätt kan garanteras av föreningen. I den mån någon mäklare, säljare eller köpare helt eller delvis lägger någon vikt vid informationen eller dokumenten måste den eller dessa i varje enskilt fall verifieras av parterna.

Internet

Alla lägenheter är anslutna via 100/100Mbit fiber hela vägen. Leverantör av tjänsten är Ownit. Avgift tas ut som en separat post på hyran

I lägenheterna finns en fiber till koppar omvandlare samt panel för nätverkskablarna till uttag i samtliga rum utom våtrum.

Cykelförråd

Finns i ett separat sidohus inom området

Föreningens omfattning

Föreningen äger fastigheterna Björknäs 1:861. Förutom marken äger föreningen det punkthus samt de tre parkvillorna som stod färdigställda 2007 (gatuadresserna Vintervägen 1A, 1B, 1C och 1D). I föreningens hus finns 25 lägenheter.

Föreningslokaler

Föreningen har inga allmänna lokaler såsom hobbyrum eller liknande.

Förråd

Till varje lägehet finns ett förråd.

Grovsopor

Föreningen har soprum för hushållsavfall och viss källsortering.

Handläggningstid vid överlåtelse

Ca 2 veckor.

Hushållsel

In- och utträdesansökan

Skickas till ekonomiska förvaltaren. Se Överlåtelserutin.

Juridisk person

Godkänns inte.

Kreditupplysning

Föreningen tar alltid kreditupplysning på blivande medlemmar.

Lägenhetsnummer

Varje lägenhet i Brf Montrose har två olika lägenhetsnummer. Båda dessa ska skrivas ned i köpeavtalet.

Mäklarbild

För att underlätta vårt arbete och för att påskynda den kommande hanteringen av medlemsansökan ber vi dig kontakta vår ekonomiska förvaltare för att få ut mäklarbilden. För att lämna ut mäklarbilden behöver vi en fullmakt från medlemmen. Fullmakt finns för nerladdning längre ner på denna sida. Tecknad fullmakt skickas till ekonomiska förvaltaren.

Stadgar

Finns för nerladdning under menypunkten Om föreningen / Stadgar.

Teknisk och ekonomisk förvaltning

Föreningen köper all förvaltning av externa leverantörer.

Varje rum, undantaget våtrum, har uttag för IP telefoni via Ownit.

TV

Samtliga lägenheter är anslutna till ett fibernät via Ownit. IP TV kan levereras via antingen Viasat eller Canal Digital. För mer information kontakta respektive TV leverantör. Basutbud från Canal Digital ingår som standard.

Tvättstuga

Varje lägenhet har egen tvättmaskin och torktumlare. Ingen gemensam tvättstuga finns.

Vatten och värme

Kostnad för vatten ingår i årsavgiften.

Årsredovisning

Finns för nerladdning på hemsidan under menypunkten Om Föreningen / Årsredovisningar.

Äkta förening

Brf Montrose är en äkta förening.

Ändamål

Lägenheterna ska användas som permanentbostad.

Överlåtelse- samt pantsättningsavgifter

För arbete med överlåtelse av bostadsrätt får överlåtelseavgift tas ut med 2,5% av prisbasbeloppet enligt lagen om allmän försäkring. Köparen svarar, enligt stadgarna, för att överlåtelseavgiften betalas.

För arbete med pantsättning av bostadsrätt tas en pantsättningsavgift ut med 1% av prisbasbeloppet enligt lagen om allmän försäkring. Pantsättningsavgift betalas av pantsättaren.

Ekonomisk förvaltare